14 Januari 2013

Jalan Menuju Allah

Assalamu'alaikum wbt :)
Hamdan wa Syukran lillahi Rabbil A'lamin, Solatan wa salaman ‘ala rasulillah Muhammad s.a.w. wa ‘ala alihi wa sohbihi wa sallim.
Ana doakan moga kalian berada di dalam Rahmat dan Lindungan Allah Subhanahu wa Ta'ala. In Shaa Allah. 

Alhamdulillah, dengan izin Allah, kita masih bernafas di bumi yang sementara, masih lagi kita di beri nikmat yang bermacam, sehingga kita nak menghitungnya tidak termampu, kerana nikmat Allah yang cukup banyak, Alhamdulillah, Terima Kasih Ya Allah. Allah itu Maha Pemurah, biar pun Allah, mengambil nikmat kita, contoh, "nikmat kesihatan" yang sakit hanya kaki kiri, tetapi kaki kanan masih sihat, ataupun separuh badan kita lumpuh, tetapi anggota yang lain masih lagi sihat dan boleh digunakan. Kita ni, manusia yang paling kaya kerana adanya nikmat Allah, keatas kita yang cukup banyak. Jadi malulah kita kepada Allah, kerana dengan nikmat, rezeki yang Allah berikan melimpah ruah, tetapi kita tidak tahu nak bersyukur, apatah lagi Ibadah kita kepada Allah. Allah tidak pernah kecewa dengan hamba-NYA, tetapi kita sebagai hamba-NYA yang ada sikap berputus asa. Sedangkan di dalam Islam tiada istilah berputus asa. Ayuh Ibu Ayah, Abang Kakak, adik-adik kita minta pada Allah dan beri kepada Manusia. In Shaa Allah.

Alhamdulillah, kita berada di tahun 2013M.. sekiranya tahun tidak berganjak umur kita tetap juga berganjak. Ini bermakna kita semakin menghampiri kematian. So apa Preparation  kita? kan sahabat-sahabat. Alhamdulillah, umur ana pun sudah 26 tahun, Masa itu bergerak pantas, Persoalannya, adakah kita yang mengejar masa atau masa yang mengejar kita? Pilihan ditangan kita semua. Alhamdulillah, segala kenangan 2012, yang berasa sweet sour pahit tawar tidak akan ana lupakan, malah ia menjadi ibrah kepada ana, moga disitu In Shaa Allah, ada manfaatnya, agar 2013, lebih banyak 'Nur' yang akan terangi jalan kehidupan sebagai seorang hamba Allah. Aamiin Ya Rabbal A'lamin, In Shaa Allah."Tahu kita sebagai hamba Allah dan Sedar kita sebagai hamba Allah". Tahu dan Sedar adalah dua perkataan yang berbeza. Tahu tak semestinya buat, tetapi sedar In Shaa Allah. Ana teringat kata-kata Prof. Dr Muhaya, di dalam radio IKIM.fm. Waktu yang paling penting? waktu sekarang, siapakah orang yang paling penting? depan kita, amalan yang paling penting? berbuat baik. JOM AUDIT, RESET MINDA. ^_^ .

Untuk ana dan sahabat-sahabat yang di kasihi kerana Allah, untuk berhijrah, bermulalah walaupun benda itu kecil atau sedikit, In Shaa Allah. Seterusnya Istiqamah, ketekunan ataupun komitmen bersungguh-sungguh. In Shaa Allah, dan seterusnya bermulalah pada hari ini, In Shaa Allah."Jagalah Allah nescaya Allah menjaga kamu" Yakin dan Percayalah 
In Shaa Allah. Ana doakan semoga 2013M ini, akan membawa suatu titik pencerahan di dalam kehidupan kita, menuju jalan yang diredhai-NYA. In Shaa Allah. "Semoga hari ini lebih baik dari semalam, dan semoga esok lebih baik dari hari ini". In Shaa Allah.


2 ulasan:

  1. Alhamdulillah...bersyukur kerana masih diberi kehidupan hari ini, kita akn melakukan yg terbaik untuk diri dan kehidupan kita ..InsyaAllah...

    BalasPadam
  2. Syukur Alhamdulillah, In Shaa Allah.
    Moga diberkati Allah. In Shaa Allah. :)

    BalasPadam